Yazarın fotoğrafıBOŞANMA AVUKATI

KİRACININ MUTLAKA BİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR NELERDİR? (Esenyurt Boşanma Avukatı)

Esenyurt Avukat
Esenyurt Boşanma Avukatı

Esenyurt Boşanma Avukatı olarak on yıla yakın hukuki tecrübemiz ile tüm hukuki uyuşmazlıklar konusunda müvekkillerimize hukuki destek ve danışmanlık sunuyoruz. Ayrıca, Esenyurt Boşanma Avukatı olarak aile hukukundan kaynaklı çekişmeli boşanma dava larında ve anlaşmalı boşanma dava larında müvekkillerimize detaylı destek ve hizmet sunuyoruz. Esenyurt Meydan ' da bulunan Esenyurt Hukuk Bürosunu ziyaret etmeyi unutmayın!

Esenyurt Avukat

KİRACININ BİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Türkiye' de genel olarak ne kiracı ne de ev sahipleri yasal haklarını tam olarak bilmiyor. Tarafların mağdur olmaması için bilmesi gereken önemli hususlar vardır. Gelin bu hususlara madde madde bakalım!

*Ev sahipleri tarafından en çok karıştırılan husus kira süresinin bitiminde kiracıyı evden çıkarabilecekleri düşüncesidir. ANCAK, kira sözleşmesinin bitiminde kira sözleşmesini sona erdirme hakkı kural olarak yalnızca kiracıya tanınmıştır. Kiracı isterse kira sözleşmesi biter.

*Ev sahibi, sözleşmenin bitimine dayanarak sözleşmeyi feshedemez.

*Kiracı, eğer kira sözleşmesini devam ettirmek İSTEMİYORSA, kira sözleşmesinin bitimine 15 gün kala bu durumu ev sahibine bildirmelidir.

*Kiracı, en az on beş gün önce fesih bildiriminde bulunmadıkça, sözleşme aynı koşullarla bir yıl daha uzamış sayılır.

*Kiracı, kira bedellerini zamanında ve tam ödüyorsa, üzerine düşen sorumluluklarını tam olarak yerine getiriyorsa, ev sahibi, kiracıyı ancak 10 YIL sonra evden çıkarabilir.

*Örnekle anlatmak gerekirse;

1 senelik yapılan ve 01/01/2023 tarihinde başlayan bir kira sözleşmesi, kiracı tarafından sonlandırılmazsa, otomatik olarak 01/01/2024 tarihinde yenilenmiş ve olur 01/01/2025 tarihi ilk kira uzama yılı olur. bu tarihten itibaren 10 yıllık uzama süresi 01/01/2035’dır. Kanunun tanımına göre bu süreden üç ay öncesinde bildirimde bulunarak sözleşme feshedilebilir. Bu şartlarda dava 3 ay önceden bildirimde bulunmak suretiyle ancak 01/02/2035 tarihinde açılabilecektir.

* Evi boyalı aldın, boyalı teslim edeceksin gibi bir durum söz konusu değildir. Kiracı evi boşaltırken boyatmak zorunda değildir. Kiracı, doğal kullanımdan kaynaklanan, eskimeden, kirlenmeden sorumlu değildir.

*Depozito miktarı olup üç aylık kira bedelini geçemez. (Sözleşmeye yazılmış olsa bile)

*Ev sahibinin depozitodan kesinti yapabilmesi için kiracının rızasının varlığı veya kiracının rızası mevcut değilse kesinleşmiş bir mahkeme kararı ya da icra takibinin bulunması gerekir.

*Ev sahibinin depozitodan kesinti yapabilmesi için taşınmazda olağan kullanım sonucu meydana gelen yıpranmanın ötesinde bir zararın varlığı gereklidir.

*Uygulamada gördüğümüz kadarıyla, kira sözleşmesi yapılırken, kiracılara boş tahliye taahhütnamesi imzalatılmaktadır. Kiracılar, boş olarak önlerine konulan tahliye taahhütnamesi imzalamamalıdırlar.

*Ayrıca, kira sözleşmesi ile aynı tarihte yapılan tahliye taahhütnamesi geçersizdir. Tahliye taahhütnamesinin geçerli olması için sözleşme tarihinden bir ay sonra imzalanmış olması gerekir.

* "Ev satılacak evi boşalt" gibi cümlelere itibar edilmemesi gerekir. Eğer ev satılırsa yeni ev sahibi ile kira sözleşmesi devam eder. Yeni ev sahibi, kiracının evi boşaltmasını isterse, evi aldığı tarihten 1 ay içerinde bunu kiracıya yazılı olarak bildirmelidir. 1 aylık süre içerisinde bildirimde bulunulmamışsa kira sözleşmesi devam eder.

Esenyurt Hukuk Bürosu

Benzer Yazılarımızı Okumak İçin Tıklayın!

• TikTok